Ввійти
Забули пароль? | Зареєструватися

Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*



Замовити
дзвінок

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..










Розкажіть друзям

Діагностика датчика розподілвалу Чері Амулет (A11-3705120)

Надійність і стабільність роботи двигуна Chery Amulet безпосередньо залежить від такого непримітного на вигляд і скромного пристрою, як датчик положення розподільного валу (ДПРВ). При несправності цього датчика відбувається збій в роботі системи уприскування паливо-повітряної суміші.

Чері Амулет використовує в ролі ДПРВ так званий датчик Холу, робота якого грунтована на різниці потенціалів поміщеного в магнітне поле провідника постійного струму.

Ще датчик Холу називають датчиком фаз, оскільки цей сенсор фіксує повертання розподільного валу по проходженню поршня 1-го циліндра верхньої мертвої крапки (ВМК). Досягнення ВМК відповідає одній фазі робочого циклу двигуна.

Якщо датчик положення розподільного валу несправний, то мотор Chery Amulet автоматично переходить в аварійний режим роботи. Це відбувається через те, що збивається синхронізація роботи форсунок і ходу поршнів. Тобто горюча суміш починає упорскувати невлад з повним відкриттям камер згорання.

Порушення роботи ДПРВ спричиняє за собою наступні неприємні наслідки:

  1. Відбувається значна перевитрата палива
  2. Різко збільшується температура двигуна
  3. Двигун перестає заводитися з першого разу
  4. Мотор починає троїти
  5. та ін.

Головною заковикою при усуненні вищеперелічених симптомів є встановлення точних причин нестабільної роботи двигуна. Адже наслідки виходу з ладу датчика Холу схожі з симптоматикою багатьох інших поломок. Саме тому одним з головних етапів ремонту є діагностика.

Датчик розподілвалу

Як перевірити роботу ДПРВ Chery Amulet

Датчик положення розподілвалу знаходиться в легкодоступному місці. Він розташований відразу під котушкою запалення. Це зайвий привід, щоб почати діагностику підозріло працюючого мотора саме з ДПРВ.

Зверніть увагу, про некоректно працюючий датчик фаз сигналізуватиме аварійний індикатор Check Engine. Код помилки Р-0343. Але навіть якщо бортова електроніка звузить круг потенційних винуватців невиразної роботи двигуна до одного лише датчика Холу, майстрові у будь-якому разі припаде продзванювати як сам датчик, так і його проводку. Адже неправильні свідчення ДПРВ можуть бути викликані щонайширшим спектром причин.

До речі, у кінці огляду викладений відеоролик, автор якого наочно показує, як перевірити роботу датчика Холу на Чери Амулет.

Як зняти датчик розподілвалу

ДПРВ знаходиться в торцевій частині ГБЦ, ближче до водійської сторони. Цей датчик фіксується просто 2-мо болтиками. Відома безліч випадків, коли датчик Холу починав некоректно працювати через збільшення проміжку між валом і магнітом. Це відбувається через мимовільне відкручування кріплення. Досвідчені водії час від часу перевіряють затягування болтів цього сенсора.

  • Перед безпосереднім від'єднанням ДПРВ бортову електромережу слід знеструмити. Для цього досить відкрити капот і скинути мінусову клему з АКБ. Мережа знеструмлюється для безпечного витягання дротяної колодки.
  • Витягаємо дротяну колодку. На самому штекері є фіксатор, на який треба натиснути перед безпосереднім витяганням колодки.

Витягаємо дротяну колодку

  • Відкручуємо і знімаємо датчик розподілвалу. Він тримається парою болтиків. Датчик, що відкручений, дуже легко знімається, зайвих зусиль додавати не треба. При від'єднанні датчика слід звернути увагу на наявність слідів вологи під його кришкою. Мастиило (чи просто конденсат), що потрапило в датчик, може порушити роботу магнітного сенсора.

Відкручуємо і знімаємо датчик розподілвалу

Все, можна приступати до безпосередньої діагностики ДПРВ.

Діагноста дротяного роз'єму

Продзвонку датчика слід робити мультитестером. Вимірювальний інструмент треба настроїти на роботу з напругою при постійному струмі. Поріг чутливості зазвичай встановлюється на 30 (В).

  • Для перевірки дротяного з'єднання датчика фаз слід підключити АКБ. При цьому до мінусової клеми батарейного блоку Chery Amulet треба підключити і мінусовий щуп мультитестера.
  • Обов'язково включаємо запалення, при цьому не треба намагатися заводити мотор.
  • Плюсовим щупом торкаємося першого контакту. Напруга повинна складати від 0 до 0,05 (В). У випадку на відеоролику, який викладений у кінці огляду, напруга на першому контакті склала 0,01 (В).

Плюсовим щупом торкаємося першого контакту

  • Плюсовим щупом торкаємося другого контакту. Напруга повинна складати 11-11,5 (В). Але у автора відеоролика вийшло 10,27 (В). Розбіжність між напругою не сильно велика, тому цей огріх можна списати на окислені контакти.

Плюсовим щупом торкаємося другого контакту

  • Відключаємо мінусовою щуп від клеми АКБ.
  • Вимірюємо напругу між першим і третім контактами. Полярність при цьому значення не має. Напруга має бути рівною напрузі бортової електромережі. В даному випадку вийшло 12,64 (В).

Вимірюємо напругу між першим і третім контактами

Діагностика показала, що проводка є справною.

Діагностика датчика розподілвалу

  • Перед перевіркою ДПРВ до датчика слід підключити дротяну колодку. Підключати дріт слід при відключеній електромережі. Тобто заздалегідь треба скинути мінусову клему з АКБ. При успішному підключенні дротяної колодки майстер почує характерне клацання.
  • Далі слід включити бортову електромережу і запалення. Пробувати завести при цьому мотор не треба.
  • Підключаємо щупи до контактів 1 і 2. Напруга повинна дорівнювати напрузі бортової електромережі.

Підключаємо щупи до контактів 1 і 2

  • Металевим стержнем проводимо між губками магнітного сенсора. При проходженні між губками напруга повинна прямувати до нуля. У випадку на відеоролику напруга не опускається нижче 2 (В). Подібний датчик украй бажано замінити новим. Але якщо нового датчика під рукою немає, то можна деякий час використати колишній ДПРВ. Адже сенсор реагує на переміщення металевого провідника, напруга змінюється, створюючи імпульс.

Металевим стержнем проводимо між губками магнітного сенсора

Додаткова інформація

При перевірці датчика положення розподілвалу Chery Amulet слід ретельно оглянути саму плату і підключені до неї дроти. Часто таке буває, що в місцях припою з'являються оксиди. Такого бути не повинно. Наявність окислення свідчить, що усередині датчика Холу є волога, наявність якої украй небажана в магнітному полі ДПРВ.

Досвідчені водії зазвичай тримають про запас новий датчик фаз розподільного валу. Коштує він не так вже і дорого, а виходить з ладу рідко. За новий датчик Холу в автокрамницях просять біля $10. Оригінальний ДПРВ має номер артикулу: A11-3705120.

Датчик Холу сполучається з ЕБК в тандемі з датчиком положення колінчастого валу. Тому досвідчені майстри намагаються зазвичай приділяти увагу при діагностиці і обслуговуванні обом сенсорам.

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Діагностика датчика розподілвалу Чері Амулет (A11-3705120)"

Відгуки: 0




.