Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..
Надійність і стабільність роботи двигуна Chery Amulet безпосередньо залежить від такого непримітного на вигляд і скромного пристрою, як датчик положення розподільного валу (ДПРВ). При несправності цього датчика відбувається збій в роботі системи уприскування паливо-повітряної суміші.
Чері Амулет використовує в ролі ДПРВ так званий датчик Холу, робота якого грунтована на різниці потенціалів поміщеного в магнітне поле провідника постійного струму.
Ще датчик Холу називають датчиком фаз, оскільки цей сенсор фіксує повертання розподільного валу по проходженню поршня 1-го циліндра верхньої мертвої крапки (ВМК). Досягнення ВМК відповідає одній фазі робочого циклу двигуна.
Якщо датчик положення розподільного валу несправний, то мотор Chery Amulet автоматично переходить в аварійний режим роботи. Це відбувається через те, що збивається синхронізація роботи форсунок і ходу поршнів. Тобто горюча суміш починає упорскувати невлад з повним відкриттям камер згорання.
Порушення роботи ДПРВ спричиняє за собою наступні неприємні наслідки:
Головною заковикою при усуненні вищеперелічених симптомів є встановлення точних причин нестабільної роботи двигуна. Адже наслідки виходу з ладу датчика Холу схожі з симптоматикою багатьох інших поломок. Саме тому одним з головних етапів ремонту є діагностика.
Датчик положення розподілвалу знаходиться в легкодоступному місці. Він розташований відразу під котушкою запалення. Це зайвий привід, щоб почати діагностику підозріло працюючого мотора саме з ДПРВ.
Зверніть увагу, про некоректно працюючий датчик фаз сигналізуватиме аварійний індикатор Check Engine. Код помилки Р-0343. Але навіть якщо бортова електроніка звузить круг потенційних винуватців невиразної роботи двигуна до одного лише датчика Холу, майстрові у будь-якому разі припаде продзванювати як сам датчик, так і його проводку. Адже неправильні свідчення ДПРВ можуть бути викликані щонайширшим спектром причин.
До речі, у кінці огляду викладений відеоролик, автор якого наочно показує, як перевірити роботу датчика Холу на Чери Амулет.
ДПРВ знаходиться в торцевій частині ГБЦ, ближче до водійської сторони. Цей датчик фіксується просто 2-мо болтиками. Відома безліч випадків, коли датчик Холу починав некоректно працювати через збільшення проміжку між валом і магнітом. Це відбувається через мимовільне відкручування кріплення. Досвідчені водії час від часу перевіряють затягування болтів цього сенсора.
Все, можна приступати до безпосередньої діагностики ДПРВ.
Продзвонку датчика слід робити мультитестером. Вимірювальний інструмент треба настроїти на роботу з напругою при постійному струмі. Поріг чутливості зазвичай встановлюється на 30 (В).
Діагностика показала, що проводка є справною.
При перевірці датчика положення розподілвалу Chery Amulet слід ретельно оглянути саму плату і підключені до неї дроти. Часто таке буває, що в місцях припою з'являються оксиди. Такого бути не повинно. Наявність окислення свідчить, що усередині датчика Холу є волога, наявність якої украй небажана в магнітному полі ДПРВ.
Досвідчені водії зазвичай тримають про запас новий датчик фаз розподільного валу. Коштує він не так вже і дорого, а виходить з ладу рідко. За новий датчик Холу в автокрамницях просять біля $10. Оригінальний ДПРВ має номер артикулу: A11-3705120.
Датчик Холу сполучається з ЕБК в тандемі з датчиком положення колінчастого валу. Тому досвідчені майстри намагаються зазвичай приділяти увагу при діагностиці і обслуговуванні обом сенсорам.