Ввійти
Забули пароль? | Зареєструватися

Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*



Замовити
дзвінок

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..










Розкажіть друзям

Як виставити мітки ГРМ у Джилі СК

Газорозподільний механізм (ГРМ) є найважливішою функціональною системою будь-якого автомобіля. До складу ГРМ входять відповідальні запчастини Geely СК, які вимагають своєчасного обслуговування і заміни, через кожні 40 000 - 60 000 (км) пробігу.

При будь-якому втручанні в газорозподільний механізм Джилі СК необхідно виставляти ГРМ за мітками. Тобто мітки шківів і зубчастих коліс повинні збігатися з мітками на корпусі двигуна.

Суміщення контрольних міток газорозподільного механізму свідчить про встановлення поршня 4-го циліндра у положення ВМК (верхньої мертвої крапки).

Якщо контрольні мітки ГРМ співпали і на шківі розподвалу, і на шківі колінвалу, значить газорозподільний механізм правильно налаштований. У цьому випадку такт уприскування палива і відведення вихлопних газів буде збігатися з тактом обертання колінчастого валу.

Якщо ж фази газорозподільного механізму зіб’ються, то двигун Geely СК може отримати серйозні ушкодження: загинання клапанів, деформація розподільчого і колінчастого валів, деформація поршневої групи, руйнування блоку циліндрів та ін. Щоб не допустити розладу фаз ГРМ, необхідно при демонтажі та встановленні ременя газорозподільного механізму контролювати правильне положення міток.

В самому кінці огляду викладений відеоролик, автор якого натурально показує, як правильно виставити мітки на шківах ГРМ в китайській машині Джилі СК. А нижче в тексті буде розказано, як дістатися до цих самих контрольних міток і як з ними взагалі звертатись.

Мітки ГРМ

Покрокова інструкція, як виставити мітки ГРМ на автомобілі Geely СК

Щоб дістатися до міток газорозподільного механізму, його потрібно спочатку розібрати. Вузол ГРМ захований за:

  1. Блоком повітропідготовки
  2. Клапанною кришкою
  3. Правою опорою двигуна
  4. Шківом клінвалу
  5. Захисним кожухом ГРМ

Додатково на шляху до ГРМ лежить генератор і кілька ремінних передач, які потрібно знімати. Як зрозуміло, перед тим, як описувати контроль міток ГРМ, потрібно розповісти, як дістатися до міток.

В блозі з ремонту Джилі СК є декілька оглядів на тему обслуговування вузла ГРМ: як замінити ролик ГРМ і як замінити ремінь ГРМ. У нотатках можна знайти докладну інструкцію з розбору ГРМ конкретно на цій автівці. Нижче будуть описані лише основні етапи даного процесу.

Як розібрати ГРМ

  • Потрібно обов'язково знеструмити бортову електромережу. Відключаємо мінусовій дріт АКБ.
  • Знімаємо переднє праве колесо, а також демонтуємо захист картера двигуна, якщо він встановлений.
  • Демонтуємо блок повітропідготовки. Потрібно відкрутити корпус повітряного фільтра, а також гофрований повітропровід, який підключається до дросельною заслінки.
  • Демонтуємо блок повітропідготовки
  • Виймаємо високовольтні дроти. Їх потрібно від'єднати тільки від клапанної кришки. При цьому слід запам'ятати порядок підключення проводки до циліндрів. Краще, звичайно, промаркувати проводку, щоб потім не плутатися.

Виймаємо високовольтні дроти

  • Знімаємо клапанну кришку. Попередньо слід від'єднати повітряні шланги. Кришка фіксується у 4 місцях гайками. Під кожною гайкою є ущільнювальне колечко. Старі ущільнювачі потрібно обов'язково поміняти.

Знімаємо клапанну кришку

  • Скидаємо ремінь генератора, Для цього необхідно послабити кріпильні болти генератора. До речі, генератор краще взагалі зняти, щоб він не заважав розбирати ГРМ.

Скидаємо ремінь генератора

  • Від’єднуємо верхній захисний кожух ГРМ.

Від’єднуємо верхній захисний кожух ГРМ

  • Знімаємо праву подушку двигуна. Попередньо слід підперти двигун домкратом.

Знімаємо праву подушку двигуна

  • Скидаємо ремінь кондиціонера.

Скидаємо ремінь кондиціонера

  • Знімаємо середню захисну кришку ГРМ.

Знімаємо середню захисну кришку ГРМ

  • Знімаємо шків клінвала. Даний шків зазвичай притягується з досить високим зусиллям. Тому потрібно буде якось застопорити його на місці. Ідеальним рішенням цієї проблеми є натиснути педаль гальма в салоні, але для цього потрібен буде напарник. Якщо болт шківа не буде збігатися з технологічним отвором на підкрилку, то потрібно буде трохи опустити двигун домкратом.

Знімаємо шків клінвала

  • Від’єднуємо нижній кожух ГРМ.
  • Від’єднуємо нижній кожух ГРМ

Все, тепер можна приступати до встановлення контрольних позначок на ГРМ.

Нижче додається додаткове відео, автор якого наочно показує весь процес розбору ГРМ. У відеоролику майстер суміщає сервіс ГРМ з обслуговуванням ходової та освітлення, але всі роботи з ГРМ викладені максимально зрозуміло і гранично доступно.

Як виставити контрольні мітки на ГРМ

Для установки контрольних міток газорозподільного механізму Geely СК необхідно прокрутити ГРМ. Робити це потрібно зубчастим колесом клінвалу. Воно має різьблення під болт, який кріпить шків колінчастого валу. Цим болтом і потрібно провертати ГРМ. Крутити ГРМ потрібно суворо у правий бік, тобто зліва направо. Для полегшення даної задачі можна увімкнути 1-у передачу на КПП.

  • Контролюємо становище зубчастого колеса клінвалу. На колесі є маркування, це букви "L" та "F", тобто "Left" та "Front". Літери повинні перебувати в суворо горизонтальній площині. Додатково Ппложення колеса клінвала можна контролювати за допомогою шпоночного пазу. Паз повинен дивитися строго вгору.

Контролюємо становище зубчастого колеса клінвалу

  • Контролюємо становище зубчастого колеса розподвала. Орієнтиром правильного положення виступає буква "К", яка є з обох боків. Покажчик повинен дивитися строго вгору. В такому положенні буква "К" співпаде з рискою у вигляді стрілочки, яка викарбувано на корпусі двигуна.

Контролюємо становище зубчастого колеса розподвала

Якщо всі позначки збігаються, то можна знімати ремінь ГРМ і проводити подальший ремонт двигуна.

Додаткова інформація

Як зрозуміло, становище міток ГРМ на автомобілі Джилі СК необхідно контролювати перед кожним від'єднанням ременя ГРМ. Її потрібно знімати як просто для заміни самого ременя або натяжного ролика, так і для більш "глибинного" ремонту двигуна:

  1. Заміна прокладки ГБЦ
  2. Ремонт розподвала
  3. Заміна додатків
  4. Заміна/обслуговування клапанів
  5. Сервіс поршневої групи
  6. та ін.

Відмінною особливістю ГРМ на автомобілі Geely СК є суміщення верхнього кожуха з клапанною кришкою. З одного боку це добре, так як лита кришка клапанного вузла надійно захищає зубчасте колесо та ремінь ГРМ від різних впливів ззовні. Але з іншого боку при обслуговуванні ГРМ доводиться демонтувати і клапанну кришку. Погано тут те, що клапанна кришка має ущільнювальний елемент, який потребує заміни після кожного підриву клапанної кришки.

У засіках у досвідченого водія Джилі СК завжди лежить 2-3 нових прокладки клапанної кришки. Як зрозуміло, даний ущільнювальний елемент можна сміливо зарахувати до списком витратних матеріалів.

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Як виставити мітки ГРМ у Джилі СК"

Відгуки: 0




.