Ввійти
Забули пароль? | Зареєструватися

Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*



Замовити
дзвінок

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..










Розкажіть друзям

Заміна датчика масової витрати повітря Чері Тіго, встановлення датчика від ВАЗ

Якість роботи двигуна Chery Tiggo не в останню чергу залежить від техстану датчика масової витрати повітря (ДМРВ). Несправність ДМРВ веде до порушення пропорцій паливно-повітряної суміші, що в свою чергу помітно погіршує роботу мотора:

  1. Починають плавати оберти
  2. Спостерігаються смикання під час перемикання швидкостей
  3. З'являються ривки і провали при розгоні
  4. Збільшується витрата палива
  5. тощо.

Артикул ДМРВ: A11-3614011 або BOSCH 0 280 218 116 (від ВАЗ).

Датчик масової витрати повітря Чері Тіго

У Чері Тіго використовується датчик масової витрати повітря аналогового типу. У ролі чутливого елемента аналогового датчика виступає вольфрамова або платинова нитка діаметром 0,7 (мм).

Через наявність у ДМРВ рідкісноземельних металів датчик має нескромно високу ціну. За простенький повітряний датчик просять $50-60.

Суть і сенс ДМРВ в тому, щоб сповіщати ЕБУ про повний обсяг повітря, що надходить у впускний тракт. Дані про максимальний обсяг повітря дозволяють коригувати паливно-повітряну суміш при розгоні. Знаючи максимальний обсяг повітря можна розрахувати граничний обсяг бензину, який можна впорснути в циліндри. Якщо впорснути більше бензину, то суміш просто не загориться, оскільки буде недостатньо кисню.

Несправності ДМРВ Чері Тіго

Знос датчика масової витрати повітря Chery Tiggo обумовлений кількома факторами:

  1. Засмічення чутливого елемента
  2. Механічний знос чутливого елемента

Перед визначенням несправностей датчика масової витрати повітря слід зазначити принцип його роботи. На нитку, тобто чутливий елемент, надходить напруга, через що провідник починає нагріватися. При обдуві повітрям температура нитки знижується, що веде до зміни опору, а отже буде змінюватися і напруга. Різність напружень, що входить і отриманого, дозволяє блоку управління точно розрахувати обсяг повітря, який пройшов через ДМРВ.

Через регулярне обдуття чутливий елемент датчика масової витрати повітря засмічується. Чим більше засмічений на нитці, тим меншою стає амплітуда вихідного сигналу. Це означає, що ЕБУ починає отримувати некоректні дані про реальний обсяг вступаючиго у впускний колектор повітря.

Як було сказано вище, Чері Тіго використовує аналоговий ДМРВ. У датчиках аналогового типу враховується форма вихідного сигналу, тобто амплітуда. Засмічений провідник призводить до падіння напруги, що помітно спотворює амплітуду сигнала на виході. Цю проблему вирішено в датчиках частотного типу.

Частотний ДМРВ передає блоку управління дані лише про частоту. У цьому випадку форма вихідного сигналу не має значення. Датчики частотного типу набагато надійніші і довговічніші за аналогові ДМРВ.

Не потрібно забувати і про те, що чутливий елемент піддається механічному зносу. З часом перетин чутливого елемента зменшується, нитка може деформуватися, перегоріти або лопнути.

Діагностика датчика масової витрати повітря (ДМРВ) Чері Тіго

Перевірити справність датчика масової витрати повітря не так вже й складно. Майстру знадобитися лише вимірювальний інструмент. Для перевірки працездатності ДМРВ необхідно заміряти вихідну напругу. Для цього буде потрібен вольтметр, автомобільний мультитестер або осцилограф.

  • Контроль напруги потрібно виробляти при працюючому двигуні Черні Тіго. З цієї причини при діагностиці ДМРВ слід проявляти крайню обережність і уважність!
  • Вставляємо голку в оболонку дроту на 5 контакті. Тобто голкою потрібно проткнути оболонку і зіткнутися кінчиком голки з оголеним дротом.

Вставляємо голку в оболонку дроту на 5 контакті

  • Налаштовуємо вимірювальний прилад на контроль напруги. Майстру слід звернути увагу, що робити замір слід досить чутливим приладом. При вимірюванні напруги ДМРВ важливі соті вольта. Вимірювальний прилад повинен точно фіксувати дві цифри після коми.
  • Заміряємо напругу на 5 контакті. Діапазон напружень нормально працюючого датчика масової витрати повітря Chery Tiggo становить 0,97 - 1,03 (В). У разі на відеоролику напруга склала 1,05 (В). Навіть при різниці 0,02 (В) між отриманим і гранично допустимим значенням напруги ДМРВ можна сміливо вважати несправним.

Заміряємо напругу на 5 контакті

Це цікаво! У випадку з діагностикою частотного датчика масової витрати повітря значення частоти нормально працюючого ДМРВ має становити 1.9 (кГц).

Якщо датчик витрати повітря Чері Тіго показав підвищену або знижену напругу, то не варто поспішати позбуватися такого ДМРВ. Адже якщо чутливий елемент просто засарився, його можна відмити, що в свою чергу призведе до нормалізації значення вихідного сигналу. За статистикою, 30-50% несправних датчиків масової витрати повітря виходить відновити методом чищення нитки.

Як замінити (відремонтувати) ДМРВ

Датчик масової витрати повітря вбудований в повітровід між корпусом повітряного фільтра і патрубком повітряної системи, зворотний кінець якого підключається до дросельної заслінки Chery Tiggo.

  • Вимикаємо дротову колодку. Спочатку потрібно притиснути фіксатор.

​​Вимикаємо дротову колодку

  • Відкручуємо кріплення датчика. У більшості випадків датчик прикручується 2 болтами з антивандальною голівкою. Щоб зняти датчик, майстру потрібен ключ Torx Tamper Resistant (Torx TR). Це шлиць у вигляді п'ятикутної зірки зі штифтом всередині.

Відкручуємо кріплення датчика

  • Витягуємо датчик з чутливим елементом.

Витягуємо датчик з чутливим елементом

  • Промиваємо чутливий елемент. Слід почистити ту частину нитки, яка обдувається повітрям. Для промивання рекомендується використовувати призначений спеціально для цієї мети засіб.

Промиваємо чутливий елемент

Звичайний розчинник або рідина для промивання карбюратора не підходить для цієї мети. Адже корпус датчика пластиковий, що може призвести до руйнування пристрою.

Промивку ДМРВ слід проводити з крайньою делікатністю. Провідність чутливого елемента можна порушити неакуратним дотиком до нитки!

  • Збираємо вузол у зворотній послідовності і повторно заміряємо напругу.
  • При заміні або ремонті ДМРВ обов'язково і неодмінно потрібно провести заміну повітряного фільтра. При цьому корпус фільтра і повітровод потрібно ретельно почиїстити від пилу, мастильного нальоту та інших засмічень.

Додатково

Новітнє покоління ДМРВ використовує як чутливий елемент не нитку, а керамічну пластину з вольфрамовим або платиновим напиленням. Пластинчасті датчики мають частотний принцип роботи.

Використання тонких пластин замість нитки має декілька вагомих переваг. Такі датчики менше засмічуються, вони точніше, надійніше і довговічніше.

Зазвичай при несправності датчика масової витрати повітря Чері Тіго загоряється аварійний індикатор Check Engine. Якщо загорілася аварійна лампочка і при зчитуванні помилок з'ясувалася неправильна робота ДМРВ, в цьому випадку діагностику можна не проводити.

Зрозуміло, при несправності датчика масової витрати повітря двигун буде працювати як і раніше. Можна не боятися, що ДМРВ зламається в дорозі, далеко від дому. Неправильно працюючий датчик повітря просто зіб'є точність пропорцій підготовки паливо-повітряної суміші. До найближчого СТО з такою поломкою дістатися вийде. Але ось регулярна їзда зі зламаним ДМРВ призведе до прискореного зносу головних компонентів силового агрегату.

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна датчика масової витрати повітря Чері Тіго, встановлення датчика від ВАЗ"

Відгуки: 0




.