Ввійти
Забули пароль? | Зареєструватися

Підписка
на блог
Ваше ім'я*

Email*



Замовити
дзвінок

Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..










Розкажіть друзям

Ремонт ABS Чері Елара А21, перевірка датчиків

Автомобіль Chery Elara непогано себе зарекомендував на вітчизняних дорогах. Але як і будь-яка інша машина, дане авто має ряд фірмових болячок. Однією з них є проблемна робота антиблокувальної системи ABS.

Крім ABS гальмівна система Чері Елара має ще й датчик зносу колодок.

Артикул датчиків ABS: A21-3550132 (задній правий), A21-3550131 (задній лівий).

Артикул передніх ступиць з ABS: A21-3001030 (однакова для лівого і правого колеса).

Проблемна робота ABS виражається в спрацьовуванні аварійного індикатора на приладовій панелі. Неправильна робота антиблокувальної системи небезпечна тим, що при їзді на високій швидкості якісь з коліс можуть заклинити на повному ходу. Подібні несправності зазвичай закінчуються трагічно.

Систему ABS Chery Elara необхідно підтримувати в завжди робочому стані. Наприкінці огляду викладено відео, автор якого показує, як перевірити роботу антиблокувальної системи.

Датчиик ABS Шевроле Елара

Діагностика ABS Чері Елара

Багато водіїв відзначають, що аварійний індикатор ABS часто і густо загоряється сам по собі. Якщо лампочка антиблокувальної системи гальм загорілася, то водієві потрібно буде перевірити:

  1. Цілісність проводки
  2. Працездатність датчиків

Варто окремо зауважити, що антиблокувальна система Чері Елара має непростий пристрій. Справа в тому, що на задніх ступицях датчики ABS є знімними. Передні ж датчики ABS вбудовані в корпус ступиці. Як зрозуміло, якщо діагностика покаже, що проблема в якомусь із датчиків ABS спереду, то доведеться змінювати всю ступицю, а найкраще відразу дві, ліву і праву.

Як перевірити датчики ABS Чері Елара

Для забезпечення вільного доступу до датчиків ABS і їх роз'ємів доведеться зняти колеса. Колеса слід знімати в міру діагностики антиблокувальної системи. Зазвичай діагностику починають з передніх коліс.

Як було сказано вище, спереду датчики ABS вбудовані в ступиці. З цієї причини не вийде просто викрутити датчики і перевірити їх. Передні датчики антиблокувальної системи необхідно перевіряти за місцем.

  • Обов'язково відключаємо бортову електромережу. Для цього потрібно лише скинути клему "-" з акумуляторного блоку. Живлення мережі відключається для того, щоб не з'являлися зайві помилки ABS в ході діагностики і сервісу антиблокувальної системи.
  • Піднімаємо передню частину Chery Elara домкратом і знімаємо колесо. Під час піддомкрачування машини слід завжди пам'ятати про безпеку. Обов'язково підкладаємо під авто упор, що убезпечить майстра, якщо підтримка домкрата зникне.

Знімаємо колесо

  • Оглядаємо зєднання датчика та саму проводку. У випадку на відеоролику, стався обрив дроту. Дріт вирвало разом з роз'ємом. Таке зазвичай відбувається, якщо дріт ABS за щось чіпляється на швидкості.

Оглядаємо з’єднання датчика та саму проводку

Зустрічаються випадки, що дріт рветься і в інших місцях. Іноді дріт надривається і просто висить на одній жилці. Надірваний дріт якщо і буде давати сигнал на блок ABS, то його номінальні характеристики будуть помітно спотворені. Це одна з причин, через які загоряється аварійний індикатор антиблокувальної системи Чері Елара.

  • Готуємо тестер. Роботу датчиків ABS найкраще перевіряти світлодіодом. Справа в тому, що будь-який з датчиків антиблокувальної системи - це по суті генератор електричних сигналів. Тобто датчикам ABS не потрібне зовнішнє джерело живлення, вони самі виробляють струм і передають його на головний блок ABS.

Готуємо тестер

Якщо підключити світлодіод до датчика ABS і провертати в цей момент ступицю, то світлодіод почне інтенсивно моргати. Якщо світлодіод увімкнеться, значить датчик антиблокувальної системи справний.

  • Підключаємо світлодіод до датчика ABS. На фото нижче показано розташування роз'єму і його контактів на прикладі від'єднаної ступиці.

Підключаємо світлодіод до датчика ABS

  • Обертаємо ступицю. Робочий датчик ABS змусить світлодіод світитися. Автор викладеного наприкінці сторінки відеоролика пішов ще далі. Майстер на відео вивісив 2 передніх колеса і просто завів двигун, увімкнувши 1 швидкість. При автоматичному обертанні ступиці діод загорівся яскравим практично безперервним світінням. Це гарний знак, так і повинно бути.

Обертаємо ступицю

Запускати двигун Чері Елара і вмикати швидкість на вивішених колесах досить небезпечно. Ще небезпечніше знаходиться поруч з обертовою оголеною ступицею. Малодосвідченому водієві краще не проводити подібних експериментів!

При автоматичному обертанні ступиці на швидкості має спостерігатися виразне яскраве світіння діоду. Якщо на якійсь стороні діод світиться слабко, ледве помітно, то найімовірніше, що головка датчика або змістилася (віддалилася), або забруднилася.

Якщо діод дає тьмяне світіння при перевірці передніх датчиків, то швидше за все доведеться змінювати ступицю. При зміщенні або забрудненні датчика ABS. Прийом некоректного сигналу змушує блок управління сигналізувати про виникнення помилки в антиблокувальній системі.

  • Заміряємо опір проводки, яка йде від датчика до блоку ABS. Для цього майстру буде потрібен автомобільний мультизмірник. Опір проводки зазвичай знаходиться в межах 8 (кОм).

До речі, працездатність датчиків ABS можна перевірити і шляхом вимірювання опору. Опір робочих датчиків знаходиться в межах 1,2 (кОм).

Якщо всі дроти цілі з вигляду і дають допустимий опір, можна перемикатися на діагностику задніх датчиків ABS. На задніх ступицях Чері Елара датчики ABS є знімними.

  • Буде добре, якщо задні датчики ABS обслуговуються з оглядової ями. Багато майстрів попередньо піддомкрачують задню частину авто і знімають колеса. Без знятого колеса буде простіше дістатися до кріплення датчика. При цьому не слід забувати про безпеку. Обов'язково ставимо надійну підпірку знизу автомобіля.
  • Відкручуємо болт, який фіксує датчик ABS до ступиці Chery Elara. Як показує практика данне кріплення має властивість закисати і прикипати. З цієї причини головку болту попередньо слід добре почистити, а саме з'єднання рекомендується обробити проникаючиим мастилом.

Відкручуємо болт

  • Відкручуємо кріплення оболонки дроту.

Відкручуємо кріплення оболонки дроту

  • Виймаємо датчик.

Виймаємо датчик

  • Перевіряємо датчик і вимірюємо опір проводки.

Якщо всі датчики і всі дроти виявилися справними, то винуватцем появи помилки ABS може стати сам блок управління антиблокувальною системою.

Додаткова інформація

Блок управління ABS автомобіля Чері Елара винесено в моторний відсік. Він знаходиться в місці, де теоритично може з'являтися вода. Під час дощу вода цілком може потрапляти під корпус блоку управління. Цей момент частково пояснює, чому левова частка поломок антиблокувальної системи відбувається під час або відразу після дощової погоди.

Паралельно з антиблокувальною системою доставляти незручності може і система контролю зносу гальмівних колодок. За задумом розробників Chery Elara, індикатор критичного зносу гальмівних колодок повинен спрацьовувати в той момент, коли перетреться контактний дріт на якійсь з колодок.

Але за фактом індикатор критичного зносу колодок спрацьовує при будь-якій несправності струмоведучої проводки. Аварійна лампочка загоряється при обриві або короткому замиканні дроту. Індикатор спрацює і при потраплянні вологи під оболонку кабелю.

Справності гальмівної системи Чері Елара слід приділяти підвищену увагу, адже від цього залежить безпека водія і пасажирів!

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт ABS Чері Елара А21, перевірка датчиків"

Відгуки: 0




.